Antal sexpartners

Många intresserar sig för det här med hur många andra människor har legat med.
Idag verkar det rent utav vara det som bestämmer vem man är.
Jag har många gånger varit med om att människor i min närhet blivit kallade lösaktiga, trots att de som kastar ut dessa fördomar i luften inte ens är medvetna om antalet sexpartners dessa människor har haft, utan har själva dragit slutsatser.
Eftersom att antalet sexpartners idag är ett såpass hett ämne, med närmare femtontusen sökresultat när orden skrivs in på google,  tycker jag det är väldigt konstigt att vi då kastar ur oss fördomar och svordomar när någon legat med "för många".
Varför intresserar vi oss så oerhört för hur många andra människor har legat med, om vårat mål med detta ändå är att kritisera och fördöma?
Vissa menar att det endast är män som ser ner på kvinnor med en lång meritlista, de tycker att kvinnorna är ointressanta och slampiga.
Vissa menar att kvinnor som ligger med många bejakar sitt inre jag, de lever livet och de lever dessutom härligt.
Vissa menar att det inte alls är så att det är kvinnorna som är slampiga och ligger med många, nej det är minsann så att det är männen som sitter och trycker på sina listor med avverkade kvinnor, som är lika långa som tre barns önskelistor tillsammans på julafton och för att inte skämmas över detta trycker dessa män istället ner kvinnorna.
Jag tror att vi måste tänka lite större, man kan inte kritisera till höger och vänster och speciellt inte mellan könen!

En viktig faktor som absolut måste vara involbverad i tänkandet är att varje gång en kvinna ligger med en man, så adderas ju även en kvinna till mannens lista.
Enligt såväl kvinnor som män skulle svaret på frågan om män har fler sexpartners än kvinnor vara ja, men jag tror inte detta stämmer.
Jag tror snarare det handlar om att våra mentala uppfattningar om våra sexliv mellan könen är olika.
Jag fick denna tanke bekräftad häromdagen när jag läste en artikel om att kvinnor kommer ihåg det exakta antalet sexpartners och män har en förmåga att alltid gissa antalet, för att de helt enkelt inte kommer ihåg. Detta har alltså att göra med en så enkel sak som att män faktiskt vetenskapligt bevisat har sämre minne när det gäller just denna frågan.
Jag skulle säga att kvinnor ofta ses ned på när det gäller långa listor av avverkade sexpartners för att de faktiskt kommer ihåg alla, till skillnad från männen.

Att vi kritiserar och fördömer tror jag handlar om osäkerhet. Man vet inte riktigt vad man ska tycka om saken, därför är det lätt att tycka i idealisk anda, det handlar alltså i grund och botten om grupptryck.
Orsaken till att vi intresserar oss för hur många andra människor legat med är för att vi lever i en värld där jämförelse är prioritering nummer ett. Vissa erkänner att de jämför sig och vissa erkänner det inte. Oavsett så tror jag att man undermedvetet ägnar sig åt detta dagligen.
Kom ihåg att det finns två olika sorters människor, de som delar in världen i två olika sorters människor och de som inte gör det.
Istället för att kritisera och intressera sig för andras sexliv, ta en titt på ditt eget och var stolt över det!


Kommentarer
Postat av: ida tha man

det här inlägget har jag fan väntat på

2009-05-13 @ 17:57:15
Postat av: Issa-pimp

hahah, de e bra majs!

2009-06-15 @ 12:09:36
URL: http://izea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0