vänner med förmåner

Jag har många gånger funderat på om den välkända termen "vänner med förmåner" är någonting positivt eller negativt. Njutning och vänskap tänker många, perfekt! Ja perfekt, så länge man kan hålla den känslomässiga biten borta.
 Många menar att känslor och sex inte är förknippade med varandra, men jag tror tvärtom.
Vi människor är känslosamma varelser, sen finns det sådana som förnekar det och de som erkänner det. Jag tror att känslor och sex är förknippade med varandra i alla sammanhang fast mängden känslor är individuell.
Jag undrade; förstör sex en bra vänrelation?
Vänner med förmåner kan vara så olika från fall till fall, men jag tror ändå man går igenom tre faser när det gäller denna term.
Steg 1)
Den pinsamma perioden som följer efter första gången de två parterna i en vänrelation haft sex. När man nästan skäms lite för vad man precis gjort eftersom man utåt sett inte skall ägna sig till dessa förmåner om man är endast vänner. När pinsamma tystnader uppkommer, inte för att man inte längre är bra vänner nej, för att man om möjligt kommit ännu närmare varandra och att man ännu inte riktigt kan definera vad man tycker om det.
Steg 2)
Den härliga perioden då de båda parterna njuter av förmånerna fullt ut, då man fortfarande tror att det man känner är vänskapliga känslor för varandra. Den perfekta relationen är uppnådd, man är bästa vänner och får samtidigt njuta av livets goda, utan den där svåra biten. Underbart!
Steg 3)
Den rent ut sagt jobbiga perioden. När man förstått att känslorna inte endast är vänskapliga, men samtidigt vill man inte förstöra Den härliga perioden men känslor. Förvirring uppstår då man står mellan att våga ta steget och berätta hur man känner och med det kanske riskera att förlora en bästa vän, eller att inte ta steget och istället uppleva den jobbiga känslan av förvirring varje gång de båda parterna träffas.

Jag anser att sex förstör vänskapen, för jag tror att tillslut övergår vänner med förmåner till ett väldigt känslomässigt ämne. Som jag alltid brukar säga, vänskap övergår lätt till kärlek, men kärlek går inte lika lätt över till vänskap igen. Så mitt råd till dig är att spela dina kort noga.

Kommentarer
Postat av: Anonym

extremt smart skrivet! speciellt "kärlek går inte lika lätt över till vänskap igen" (Y)

2009-05-11 @ 20:15:01
Postat av: Aquene

HEJ LARS-OLOF!

2009-05-12 @ 14:22:32
URL: http://aquene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0