Attraktionskraft mellan könen

Regndropparna träffade rutan på bussen för att sedan fortsätta vertikalt på ytan. Det var när jag följde dessa regndroppars vandringsled som jag fick syn på dem där vid busshållplatsen. En man med svart halvlångt hår, som framhävde hans mörka ögon, stod bredvid en kvinna som hade sitt kastanjebruna naturliga självfall kvävt i en stram svans i nacken.
Jag visste inte vad det var som fick mig att fästa min uppmärksamhet vid just dem. Kvinnans ögon gnistrade och varje gång mannen rörde sina läppar sprack hela hennes ansikte upp i ett leende. Det var först när kvinnan retsamt slog till mannen på axeln som det slog mig; De attraherades av varandra. Så mycket att det riktigt gnistrade om dem, de hade attraktionskraften. Det slog mig att vi ofta befinner oss i just den situationen, när vi attraheras av någon. Kanske någon du träffar ute en kväll eller en vän till dig. Män och kvinnor attraheras av varandra titt som tätt, och jag får höra från många att de attraheras av just sina vänner.

Jag undrade; kan män och kvinnor dela vänskap utan attraktionskraft?

Jag tror att om de allra flesta tänker efter så har man blivit attraherad av en vän någon gång under sin livstid, eller så har en vän blivit det av dig. Dock behöver inte detta betyda att man levt ut attraktionen, snarare kanske förnekat den på grund av att man inte är av intresse att vidareleda relationen.

När man möter en person man inleder en vänskapsrelation med, tror jag att man ständigt ingår i karusellen där den personen är en potentiell framtida partner. Man skulle förmodligen annars inte ha gjort det medvetna valet att bli vän med personen om inte individen var intressant på något sätt.

Jag tror att en vänskapsrelation där någon av parterna inte är attraherad av den andre är ytterst ovanlig, då jag är övertygad om att attraktionen undermedvetet finns där från första början. Många påstår att de har en vänskapsrelation utan att de är attraherade av varandra men enligt mig handlar dessa påståenden endast om ren och skär förnekelse, kanske till och med undermedveten sådan.

Män och kvinnor kan inte dela vänskap utan attraktionskraft, för jag tror inte att vi överhuvudtaget skulle vara intresserade av att lära känna personen av motsatt kön om det inte fanns en viss attraktion där redan från början.


Kommentarer
Postat av: Din Beundrare!

"När man möter en person man inleder en vänskapsrelation med, tror jag att man ständigt ingår i karusellen där den personen är en potentiell framtida partner. Man skulle förmodligen annars inte ha gjort det medvetna valet att bli vän med personen om inte individen var intressant på något sätt"



Läste igenom och väntade på just det här.

Men understrykning på Intressant, INTRESSE tror (eller vet) jag spelar stor roll i ett förhållande mellan man och kvinna, spelar ingen roll om det är ett vänskapligt eller romantiskt förhållande. för att ett förhållande skall kunna bli till måste det finnas ett intresse.

Vad Intressant nu innebär är upp till en själv att avgöra, kan ju vara utseende, personlighet etc.

Men exakt som du säger så krävs en viss attraktionskraft...

2009-07-20 @ 19:50:58
Postat av: matilda.

Maja. Du är ju en rackare på det där med att skriva hörru"

2009-07-23 @ 18:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0