spegelbild

För någon vecka sedan när jag satt i tvsoffan och inte kunde bestämma mig för vilken tv-program som skulle bli dagens underhållning tryckte jag plötsligt förbi oprahs utrycksfulla ansikte.
Programmet handlade om en heroinmissbrukare. En helt vanlig kvinna med normala förutsättningar och en familj som nu försöker få tillbaka sitt gamla liv.
Jag undrade; speglar ditt förflutna din framtid?
Alla har ett förflutet, oavsett om man är stolt eller skäms över det, så är det en del av dig. Så kommer det även förbli.
 Men kan man skaka sitt förflutna av sig och låta det inte ha någon inverkan i din framtida vardag?
Nej, det tror inte jag.
Det förflutna man har speglar ens framtid. Inte på så sätt att din framtid kommer bli som ditt förlutna, nej, utan ditt förflutna kommer alltid ha en inverkan på din framtid.
Det kommer alltid finnas i bakhuvet och oavsett om det är medvetet eller omedvetet kommer det påverka det du gör.


Kommentarer
Postat av: Louise

love you to älskling!

2009-01-14 @ 20:07:44
URL: http://bnaf.blogg.se/
Postat av: es

baby, me like you

2009-01-21 @ 14:37:26
URL: http://strandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0