motsatser

Magneters positiva och negativa sida är varandras totala motsatser, men ändå dras de till varandra. De två sidorna passar perfekt tillsammans och verkar vara som gjutna för varandra.
Gäller denna dragningskraft även bland människor och är det den som styr vem man helst umgås med?
Jag tänker på mig själv och min bästa vän.
Vi har känt varandra i fyra år och jag har alltid sett oss som väldigt lika.
Men nu när jag suttit och funderat och skruvat på tanken så har jag faktiskt kommit till slutsatsen att vi är ju inte alls så lika som jag under alla år tänkt.
Jag tror det är mer på det sättet att vi kompletterar varandra bra.
Om jag har en åsikt om en viss sak, kan hon alltid få mig att se det ur ett större perspektiv och ofta även ur ett bättre perspektiv. Kanske är det så att hon är ett plus och jag ett minus, kanske är det så att vi är som gjutna för varandra.
Jag tror att dragningskraften är den samma mellan människor som mellan magneters olika sidor, vi passar bra med den personen som kan komplettera det vi inte har.


Kommentarer
Postat av: Maja2

Majsi, jag blir glad av att läsa din blogg!

Brabrabrabrabrabrabrabra!!!

2009-01-22 @ 22:16:34
Postat av: Maja2

Majsi, jag blir glad av att läsa din blogg!

Brabrabrabrabrabrabrabra!!!

2009-01-22 @ 22:16:39
Postat av: matilda

ej yoo råfint skrivet majsi! Dej kommer man hålla kollen på i fortsättningen :D:D

2009-01-23 @ 12:15:53
URL: http://monoton.blogg.se/
Postat av: Josefin

jag älskar din blogg. skriv mer!

2009-01-27 @ 11:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0