lyckan skänker ingenting

Lycka är något som alla definerar olika.
Utlandsresor, familj, vänner, blomstrande grenar, sommarens första dopp, vinterns första snö, höstens strålande sol, skolavslutning, högsta betyg på prov, nya förbindelser, pojkvänner, flickvänner, bloggande, bokläsande, skrivande, datorspelande, filmtittande.
Jag kan räkna upp tusen saker som jag tror att olika människor skulle kunna definera som lycka eftersom det är något alla upplever olika.
Ingen bestämmer vad lycka är, ingen vet och jag har inte heller några svar den här gången, jag har inga hypoteser, inga tankar, nej jag har bara en mening jag vill säga; 
Lyckan skänker inte något, det lånar bara ut.
Idag lånade den ut något som för mig betyder fruktansvärt mycket och jag är så tacksam att dessa två ljus fick sprida lite utlånad värme över mig.
Men det jag alltid kommer komma ihåg, och det jag vill påminna alla er om, är att den bara är lånad.
Jag tror att om vi blir medvetna om detta, kommer vi i längden bli mer lyckliga, för då kommer vi inte bli så besvikna när lyckan nästa gång måste lånas ut till någon annan ensam själ därute i den stora vida världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0